|
Wat zie je? |
Wat doe je |
Loopt 't |
Er is geen ringenstel. |
Hang de zak op aan een klimtouw, een schuin wandrek of een basketbalring. |
|
Is er een alternatief voor de tas met bal? |
Hang een shuttle op aan een touwtje. Laat de leerling met een badmintonracket slaan. |
|
De wachter komt gevaarlijk dichtbij de slagman. |
Spelregels herhalen. |
|
Is de wisselregel onduidelijk? |
Stel een wekker in op dertig seconden. Hierna wisselen. |
Lukt 't |
De bal wordt niet vaak geraakt. |
Zonder slinger de bal proberen te raken (de bal stilhangen indien nodig). |
|
|
Leg de mat dichterbij. |
|
|
Sla de bal recht naar voren, dan komt de bal ook recht terug. |
|
|
Sla de bal niet te hard, maar probeer de bal precies in het midden te raken. |
|
De vaart is uit de zwaai en de bal kan niet vanaf de mat geraakt worden. |
De slagman gaat de bal ophalen en speelt weer vanaf de mat. |
Leert 't |
De bal wordt steeds goed geslagen. |
De slagman legt de mat iets naar achteren. |
|
|
De bal hoger hangen (bovenhandse slag). |
|
|
Doe een kleinere bal in de zak. |
|
|
Probeer met de backhand de bal te raken. |
|
In een andere richting staan en slaan. |
Probeer de bal in een schuine richting weg te slaan. Verander op de mat van positie en sla de bal weer weg. |
Leeft 't |
De uitdaging verdwijnt. |
Maak er een mikspel van. Zet op een kast pilonen die door de slingerende bal geraakt worden (zie foto). |
|
Introduceer een puntentelling. |
Hoe vaak lukt het om de bal achter elkaar te raken? |